Note de ce sujet :
  • Moyenne : 0 (0 vote(s))
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 
Prochaine version
#1
Citation : Thanks to everybody that helped out last month! Hopefully we'll be
getting a release together in May, depending on how these last remaining
bits work out. The largest set of changes left involves mining --
we'll be announcing those as we go, since we want to see some ideas in
place before we commit to them. Volumes of objects need to be sorted
out, the raws for minecarts need to be finalized (things like which pile
they go in, etc.), liquids-in-carts needs to be decided on, and...
that's about it. We'll likely be bumping work animals in the interests
of getting a release up.
Une news postée sur le forum anglophone par Toady One nous annoce la sortie d'une nouvelle version en Mai! :thumbup:
La plupart des changements concernent le minages, et il semble que nous aurons les fameux minecarts. Smile
Il semble qu'il ne leur reste que quelques finalisations au niveau des minecarts (comme le transport de liquides) avant la sortie de cette nouvelle version.
Je vous tiens au courant si j'ai des news.
 
 Répondre
#2
Une 0.35 ? ou une 0.34.08 ?

Dans tout les cas, j'espère que les bugs au niveau des rivières stagnantes et des cascades seront réglées - même si ça m'étonnerait.
   
 Répondre
#3
Pouf! Quelques news!
Toady one dit travailler sur une modification de la pierre: chaque "case" de pierre lâchera plus de pierre, mais il compte(peut etre pas pour cette MAJ) modifier tout le système de la pierre: la pierre brute qui vient d'être minée ne pourra pas être transportée, mais devra être cassée en morceaux plus petits qui seront, eux, transportables.
 
 Répondre
#4
Encore un truc de plus à gérer :S mais c'est ça qu'est bon ! (si c'est bien géré)
[Image: 1358682555-dwarf-fortress-lineout-by-iza...54zrga.jpg]
 
 Répondre
#5
Plus y a de trucs à gérer et moins mon sens du réalisme est mis à mal, le nouveau système a donc l'air pas mal !
Un des trucs qui me dérangent dans DF c'est que les lits ne sont faits qu'avec du bois : je veux une industrie du lit qui passe par le textile et aussi le plumage de volailles pour garnir les oreillers Big Grin Donc le nouveau minage, c'est cool Tongue
 
 Répondre
#6
Dans la prochaine version on aura les wagons et les brouettes. Les wagons pourront s'envoler s'ils atteignent une rampe avec assez de vitesse ! Encore un moyen farfelu pour torturer les gobelins amuser les nains ! Smile
[Image: 20418044971302_render.png]
   
 Répondre
#7
Toady One a écrit :We finally nabbed the bug that was intermittently hanging the game. I've incorporated some fan-collected material numbers that came out of an effort spearheaded by Uristocrat.

De quel bug il parle ?
Sinon, sympa d'implanter les valeurs la densité de la matière des pierres à même le jeu !

EDIT: c'est peut-être justement le fait qu'elles soient pas implanté qui est considéré comme un bug...
   
 Répondre
#8
34.08 sortie!
Changelog:
New stuff

  • Minecarts can be used to haul things around on carved/constructed tracks/bridges ('h'auling to set up routes)
  • Dwarves can be set to guide, push off, or ride carts that are ready to move to the next stop
  • Track stops used to slow/stop cart and/or dump the contents on vehicle entry, can be disengaged with lever/plate
  • Pressure plates can be triggered by carts
  • Rollers can be used to push cart along when powered
  • Minecarts limited to one per tile in general, various collisions can occur
  • Wheelbarrows can be linked to stockpiles in order to move heavy objects (it'll auto-request one for stone stockpiles)
  • Falling objects can collide with critters
  • Camera can be attached to unit or item, can be linked to hotkeys from the unit/item screens


Other bug fixes/tweaks

  • Stockpiles can be linked to workshops, can be set to give to multiple piles, can be set to accept items from links only
  • Hauling jobs will often be combined, using one container
  • Heavy items harder to haul
  • Densities/colors updated, based on Uristocrat's data collection thread
  • Can filter creature names in arena
  • Mine drop rates tweaked, no longer skill-based
  • Puzzleboxes/drum makeable
  • Stopped blinking on bridges
  • Projectiles using new code (most non-shot/thrown projectiles) can skip/skid on liquid/ground
  • All flying units use new minecart parabolic flight paths
  • Many projectiles do not resolve in adventure mode before your turn (so you can dodge a flying cart by moving away)
  • Can create/assign to squads from v-p
  • Squads can be given nicknames from v-p or the military screen
  • Fixed broken clay stockpile option
 
 Répondre


Atteindre :


Utilisateur(s) parcourant ce sujet : 1 visiteur(s)